Nissan Murano 2003 сброс адаптации CVT
Добавлено: Пт июл 18, 2014 9:27 pm
Обратились с дружественного сервиса после замены вариатора на данной машине. По мануалу после замены требуется:
METHOD FOR ERASING THE EEPROM IN THE TCM
1. Connect CONSULT-II to data link connector.
2. Turn ignition switch ON. Confirm that CONSULT-II is turned ON.
3. Move selector lever to “R” position.
4. Touch “START (NISSAN BASED VHCL)” on CONSULT-II.
5. Select “SELF-DIAG RESULTS” mode for “TRANSMISSION” with CONSULT-II.
6. Press the brake pedal and turn the brake switch ON.
7. Press the accelerator pedal (0.5/8 - 4/8 throttle) not to exceed the half, and hold it in the half or less open
position. (This will set the closed throttle position signal to OFF and the wide open throttle position signal
to OFF.)
8. Touch “ERASE” on CONSULT-II, and then touch “YES”.
9. Wait 3 seconds and then release the accelerator pedal.
10. Turn ignition switch OFF.
METHOD FOR WRITING DATA FROM THE ROM ASSEMBLY IN THE TRANSAXLE
In the following procedure, the TCM reads data from the ROM assembly and writes it to the EEPROM in the
TCM.
1. Erase the EEPROM in the TCM.
2. Move selector lever to “P” position.
3. Turn ignition switch ON
И дальше на дисплее пропадает индикация положения селектора и только аварийный режим. Процедуру проделывали Консалтом 3. В чем может быть проблема - ума не приложу. На АвтоСД как то подымалась тема с такой же ситуацией, но там товарищ использовал Лаунч поэтому его случай списали на прибор. Не совсем понятно откуда происходит запись в EEPROM после ее стирания. И может всему виной быть "не правильный" вариатор, установленный в замен родного? Как сейчас поступить? Искать дамп от рабочей машины или попробовать процедуру по новой с подключением родной гидропанели? Подскажите!
METHOD FOR ERASING THE EEPROM IN THE TCM
1. Connect CONSULT-II to data link connector.
2. Turn ignition switch ON. Confirm that CONSULT-II is turned ON.
3. Move selector lever to “R” position.
4. Touch “START (NISSAN BASED VHCL)” on CONSULT-II.
5. Select “SELF-DIAG RESULTS” mode for “TRANSMISSION” with CONSULT-II.
6. Press the brake pedal and turn the brake switch ON.
7. Press the accelerator pedal (0.5/8 - 4/8 throttle) not to exceed the half, and hold it in the half or less open
position. (This will set the closed throttle position signal to OFF and the wide open throttle position signal
to OFF.)
8. Touch “ERASE” on CONSULT-II, and then touch “YES”.
9. Wait 3 seconds and then release the accelerator pedal.
10. Turn ignition switch OFF.
METHOD FOR WRITING DATA FROM THE ROM ASSEMBLY IN THE TRANSAXLE
In the following procedure, the TCM reads data from the ROM assembly and writes it to the EEPROM in the
TCM.
1. Erase the EEPROM in the TCM.
2. Move selector lever to “P” position.
3. Turn ignition switch ON
И дальше на дисплее пропадает индикация положения селектора и только аварийный режим. Процедуру проделывали Консалтом 3. В чем может быть проблема - ума не приложу. На АвтоСД как то подымалась тема с такой же ситуацией, но там товарищ использовал Лаунч поэтому его случай списали на прибор. Не совсем понятно откуда происходит запись в EEPROM после ее стирания. И может всему виной быть "не правильный" вариатор, установленный в замен родного? Как сейчас поступить? Искать дамп от рабочей машины или попробовать процедуру по новой с подключением родной гидропанели? Подскажите!